سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کامپیوتر آنلاین
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 1770
کل یادداشتها ها : 11

نوشته شده در تاریخ 95/1/13 ساعت 1:4 ص توسط محمد رضا کاوری


"فن آوری کامپیوتر" و "سیستم کامپیوتر" اینجا هدایت کند. برای شرکت، و کامپیوتر فناوری محدود. برای دیگر کاربردها، کامپیوتر (ابهامزدایی) و سیستم های رایانه ای (ابهامزدایی) را ببینید.
کامپیوتر
ACER ASPIRE 8920 Gemstone.jpgColumbia ابر رایانه - ناسا و جوی پیشرفته ابر Facility.jpgIntertec Superbrain.jpg
2010/01/26-technikkrempel توسط RalfR-05.jpgThinking ماشین آلات اتصال CM-5 فروستبورگ، مریلند 2.jpgG5 تهیه ویکیپدیا از طریق گیگابیت در DER لانگه ناخت Wissenschaften 2006 در Dresden.JPG
DM IBM S360.jpgAcorn بی بی سی استاد سری Microcomputer.jpgDell PowerEdge سرورهای Servers.jpg

یک کامپیوتر یک دستگاه هدف کلی است که می تواند برنامه ریزی برای انجام مجموعه ای از عملیات محاسباتی یا منطقی به طور خودکار است. از آنجا که دنباله ای از عملیات می تواند به آسانی تغییر، کامپیوتر می تواند بیش از یک نوع مشکل را حل کند.

مرسوم، یک کامپیوتر شامل حداقل یک عنصر پردازش، معمولا یک واحد پردازش مرکزی (CPU)، و قسمتی از حافظه. عنصر پردازش انجام عملیات حساب و منطق، و یک واحد تعیین توالی و کنترل می تواند ترتیب عملیات در پاسخ به اطلاعات ذخیره شده را تغییر دهید. دستگاه های جانبی اجازه می دهد اطلاعات از یک منبع خارجی بازیابی، و در نتیجه از عملیات ذخیره و بازیابی.

کامپیوتر آنالوگ مکانیکی شروع به ظاهر شدن در قرن اول و بعد از آن در دوران قرون وسطی برای محاسبات نجومی استفاده شده است. در جنگ جهانی دوم، کامپیوتر آنالوگ مکانیکی برای کاربردهای نظامی تخصصی مانند محاسبه اژدر هدف استفاده شد. در طول این زمان اولین کامپیوتر دیجیتال الکترونیکی توسعه داده شد. نوشته اصلی آنها به اندازه یک اتاق بزرگ بود، که مصرف انرژی به اندازه چند صد کامپیوترهای شخصی مدرن (PCS). [1]

کامپیوتر های مدرن بر اساس مدارهای مجتمع میلیون ها نفر به میلیاردها بار توانایی بیشتری نسبت به اوایل ماشین آلات، و اشغال بخشی از فضا. [2] کامپیوتر به اندازه کافی کوچک به دستگاه های تلفن همراه، و رایانه های همراه را می توان با باتری کوچک طراحی شده است. رایانه های شخصی در اشکال مختلف خود آیکون های عصر اطلاعات هستند و به طور کلی به عنوان "رایانه" در نظر گرفته. با این حال، کامپیوترهای تعبیه شده است که در بسیاری از دستگاه های از پخش کننده های MP3 به هواپیماهای جنگنده و از اسباب بازی های الکترونیکی به روبات های صنعتی هستند تعداد زیادی.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ