سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کامپیوتر آنلاین
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 1775
کل یادداشتها ها : 11

نوشته شده در تاریخ 95/7/12 ساعت 2:43 ع توسط محمد رضا کاوری


افزایش توده عضلانی

حتماً همه شما، در هنگام تمرین با وزنه، پس از اجرای چند ست با شدت کافی، سوزش را در عضلات خود حس کرده اید. این سوزش بطور عمده نتیجه تجمع اسید لاکتیک در عضله در طول تمرین شدید با وزنه است. تجمع اسید لاکتیک زمانی رخ می دهد که عضله با سرعت منقبض می شود و گلوکز و انرژی را از مسیر غیرهوازی می سوزاند، که باعث تبدیل گلوکز به اسید لاکتیک می شود.

 
علاوه بر ایجاد حس سوزش، تجمع اسید لاکتیک باعث تحریک پاسخ آنابولیک می شود، که با سازگاری که در عضلات در برابر تمرین با وزنه رخ می دهد و خود را به شکل افزایش قدرت و رشد عضلانی نشان می دهد، در ارتباط است. از نگاه دقیق تر اسید لاکتیک باعث افزایش دو مورد از مهم ترین هورمون هایی می شود که رشد عضله را تحریک می کند؛ هورمون رشد و تستوسترون. هورمون رشد بطور عمده از طریق تحریک کبد برای تولید فاکتور رشد شبه انسولین نوع 1 (IGF-1) باعث تقویت رشد می شود؛ IGF-1 خود محرک قدرتمندی برای تقویت رشد از طریق افزایش تولید پروتئین در سلول عضله به شمار می آید. تستوسترون نیز رشد عضله را از طریق تولید پروتئین و ممانعت از تخریب پروتئین باعث می شود.

 
خب شاید با خودتان فکر کنید، این ها که حرف تازه ای نیست! شاید قبلاً هم از همه این مطالب آگاهی داشتید، در مورد این که اسید لاکتیک باعث احساس سوزش در عضله و تحریک رشد عضله می شود.

 

منبع: بدنسازی








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ